Pasta met zalm, maar dan anders.

Afgelopen jaar in Italië leerde ik dat je voor een traditioneel Italiaans gerecht maximaal maar 4/5 ingrediënten mocht gebruiken. Waarom? Omdat de ingrediënten die je nog meer toevoegt weinig toevoegen aan de smaakbeleving. Met andere woorden: less is more.

Recept voor 4 personen

Volkoren variant

Per persoon: 544 kcal / 32.7 g koolhydraten / 34.5 g eiwit / 28.9 g vet waarvan 7.3 g verzadigd vet / 8.6 g vezels

Naturel variant

Per persoon: 555 kcal / 37 g koolhydraten / 34 g eiwit / 28.9 g vet waarvan 7.3 g verzadigd vet / 5.8 g vezels

Ingrediënten:

  • 160 g pasta (Het liefst volkoren), ongekookt
  • 400 g cherrytomaatjes
  • 400 g paprika (geel)
  • 400 g rauwe zalm
  • 1 bolletje mozzarella

Bereiding:

  1. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Als het goed is, wordt de ongekookte pasta +- 400 gram na het koken.
  2. Halveer de cherrytomaatjes en snijd de paprika.
  3. Snijd vervolgens de zalm en bak deze in een klein beetje vloeibare bak- en braad boter. Maak eventueel op smaak met peper en zout.
  4. Bak de paprika kort mee met de zalm en haal de pan van de warmtebron af.
  5. Voeg de gekookte paste en de cherrytomaatjes toe.
  6. Serveer de pasta met een klein beetje mozzarella en garneer eventueel met de basilicum (deze voegt niet zoveel toe, maar staat wel mooi qua kleur.)

 

About the author: Martin